Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-2044 10 ir 17 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. gruodžio 05d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-464(2)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3675    content_copy email
#IP-3675

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos įstatymo projektas, kuriame siūloma keisti Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo Nr. I-2044 10 ir 17 straipsnius. Pagrindiniai pasiūlymai yra: 1. Papildyti 10 straipsnį nauja 3 dalimi, kurioje rekomenduojama privačioms įmonėms, turinčioms 25 ir daugiau darbuotojų, taikyti tam tikrus dirbančių asmenų su negalia skaičiaus kriterijus. Taip pat numatoma, kad šios rekomendacijos įgyvendinimo stebėseną vykdys Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. 2. Pakeisti 17 straipsnį, kuris nurodo, kad ankstyvoji pagalba, finansuojama iš valstybės ir/ar savivaldybės biudžeto lėšų, gali būti teikiama asmeniui, kuriam dar nenustatytas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis, tačiau kuris turi akivaizdžių negalios požymių. 3. Įstatymo pakeitimai turėtų įsigalioti 2026 m., o Socialinės apsaugos ir darbo ministras turėtų priimti įgyvendinamąjį teisės aktą iki 2026 m. birželio 30 d. Projektą teikia Socialinių reikalų ir darbo komiteto vardu komiteto pirmininkas Kęstutis Bilius.

Interesų grupės

  • Asmenys su negalia
    Ši interesų grupė yra tiesiogiai paveikta šio dokumento, nes jis siūlo keisti Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo straipsnius. Šių pakeitimų tikslas - užtikrinti, kad privačios įmonės, turinčios 25 ir daugiau darbuotojų, taikytų tam tikrus dirbančių asmenų su negalia skaičiaus kriterijus, ir kad ankstyvoji pagalba būtų teikiama asmenims, kurie turi akivaizdžių negalios požymių, net jei dar nenustatytas jų neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis.


  • Privačios įmonės
    Šis dokumentas taip pat liečia privačias įmones, turinčias 25 ir daugiau darbuotojų, nes jis rekomenduoja joms taikyti tam tikrus dirbančių asmenų su negalia skaičiaus kriterijus. Šis pasiūlymas gali turėti įtakos jų darbo jėgos planavimui ir investicijoms į darbuotojų mokymą ir pritaikymą.


  • Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba
    Šis įstaigos pavadinimas minimas dokumente kaip atsakinga institucija už dirbančių asmenų su negalia skaičiaus kriterijų įgyvendinimo stebėseną. Tai reiškia, kad jų darbas bus tiesiogiai susijęs su šio dokumento nuostatomis.


  • Savivaldybės
    Dokumente nurodoma, kad ankstyvoji pagalba, finansuojama iš valstybės ir/ar savivaldybės biudžeto lėšų, gali būti teikiama asmeniui, kuriam dar nenustatytas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis, tačiau kuris turi akivaizdžių negalios požymių. Tai gali turėti įtakos savivaldybių biudžetams ir jų teikiamų paslaugų apimčiai.


  • Socialinės apsaugos ir darbo ministerija
    Ministerija minimas dokumente kaip atsakinga už įgyvendinamojo teisės akto priėmimą. Tai reiškia, kad ministerija turės tiesiogiai dalyvauti įstatymo pakeitimų įgyvendinimo procese.