Alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. lapkričio 25d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-1057
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3629    content_copy email
#IP-3629

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos teisės aktas, kuriame pateikiamas Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo Nr. XIV-196 15 straipsnio pakeitimas. Šiame dokumente numatoma, kad 2025 m. bus pakeistas 15 straipsnio 4 dalies 2 punktas, kuris nustato, jog netaršių N2 ir N3 kategorijų kelių transporto priemonių skaičius, palyginti su bendru perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto atliekamuose viešuosiuose pirkimuose įsigyjamu ar paslaugoms teikti naudojamu tos pačios kategorijos kelių transporto priemonių skaičiumi, turi sudaryti ne mažiau kaip 30 procentų. Be to, dokumente nurodoma, kad šis pakeitimas įsigalios nuo 2026 m. sausio 1 d. Dokumentą pateikė Seimo narys Audrius Radvilavičius ir jį pasirašė Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda.

Interesų grupės

  • Perkančiosios organizacijos ir perkantys subjektai
    Šis dokumentas tiesiogiai liečia perkančiąsias organizacijas ir perkantyjį subjektą, nes jis nustato, kad nuo 2025 m. ne mažiau kaip 30 procentų jų įsigyjamų ar paslaugoms teikti naudojamų N2 ir N3 kategorijų kelių transporto priemonių turi būti netaršios. Tai gali reikalauti didesnių išlaidų arba pasikeitusių pirkimo strategijų.

  • Netaršių kelių transporto priemonių gamintojai
    Šis įstatymo pakeitimas taip pat gali turėti įtakos netaršių kelių transporto priemonių gamintojams, nes jis gali sukurti didesnę paklausą jų produktams, jei perkančiosios organizacijos ir perkantys subjektai sieks atitikti naujus reikalavimus.

  • Viešojo transporto vartotojai
    Šis dokumentas gali turėti įtakos viešojo transporto vartotojams, ypač jei perkančiosios organizacijos ir perkantys subjektai keičiasi į netaršias transporto priemones. Tai gali lemti pokyčius transporto paslaugų kokybėje ar kainoje.