Žmogaus mirties nustatymo ir kritinių būklių įstatymo Nr. VIII-157 15-1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. lapkričio 05d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-634(2)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3460    content_copy email
#IP-3460

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos Žmogaus mirties nustatymo ir kritinių būklių įstatymo straipsnio pakeitimo projektas. Jame siūloma pakeisti 15 straipsnį ir įvesti naują mirties atvejų ir jų priežasčių registrą, kuris būtų tvarkomas informacinėje sistemoje. Registre būtų kaupiama informacija apie mirusius asmenis Lietuvos teritorijoje ir užsienyje. Pakeitimuose taip pat numatoma, kad registrą valdytų sveikatos apsaugos ministerija, o diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos privalėtų pateikti duomenis apie užsienyje mirusius Lietuvos piliečius. Be to, reglamentuojama, kaip bus naudojami duomenys - jie bus vieši, tačiau asmens duomenys bus saugomi ir tvarkomi laikantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų. Šis įstatymas įsigalios 2027 m. sausio 1 d., o Vyriausybė ir sveikatos apsaugos ministras iki 2026 m. gruodžio 31 d. turi priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Projektą pateikė sveikatos reikalų komiteto pirmininkė Lina Šukytė-Korsakė.

Interesų grupės

  • Sveikatos apsaugos ministerija
    Šis dokumentas tiesiogiai liečia sveikatos apsaugos ministeriją, nes numatoma, kad ji bus atsakinga už naujojo mirties atvejų ir jų priežasčių registro valdymą. Ministerija turės rūpintis duomenų kaupimu, saugumu ir tvarkymu laikantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

  • Diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos
    Šis dokumentas taip pat liečia diplomatinės atstovybės ir konsulinės įstaigos, kadangi jos privalės pateikti duomenis apie užsienyje mirusius Lietuvos piliečius. Tai gali reikšti papildomą administracinę naštą šioms institucijoms.

  • Mirusiųjų šeimos ir artimieji
    Mirusiųjų šeimos ir artimieji taip pat gali būti paveikti šio dokumento, nes jame reglamentuojama, kaip bus naudojami mirusiojo duomenys. Šis įstatymas numato, kad duomenys bus vieši, tačiau asmens duomenys bus saugomi ir tvarkomi laikantis Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

  • Visuomenė
    Visuomenė kaip interesų grupė taip pat gali būti paveikta šio dokumento, nes jis įveda naują mirties atvejų ir jų priežasčių registrą. Tai gali padėti geriau suprasti ir analizuoti mirties priežastis Lietuvoje, taip pat gali prisidėti prie skaidrumo ir atvirumo sveikatos apsaugos srityje.