Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo Nr. IX-1067 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. spalio 23d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-881
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3392    content_copy email
#IP-3392

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos įstatymas, kuriame pakeičiamas Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio įstatymo NR. IX-1067 8 straipsnis. Pagrindinis pakeitimas susijęs su prekių ir paslaugų, skirtų asmenims nuo 18 metų, nuo 14 metų ir nuo 7 metų, reklamavimu. Įstatyme nurodoma, kad tokių prekių ir paslaugų reklama negali būti skleidžiama taip, kad būtų prieinama jaunesniems nei pristatomų ar reklamuojamų prekių ir paslaugų vartotojams. Įstatymą paskelbė Lietuvos Respublikos prezidentas Gitanas Nausėda 2025 metais.

Interesų grupės

  • Nepilnamečiai
    Šis įstatymas tiesiogiai liečia nepilnamečius, nes jis koreguoja, kaip galima reklamuoti prekes ir paslaugas, kurios yra skirtos skirtingų amžiaus grupių asmenims. Įstatyme numatyta, kad prekių ir paslaugų reklama negali būti skleidžiama taip, kad būtų prieinama jaunesniems nei pristatomų ar reklamuojamų prekių ir paslaugų vartotojams. Tai reiškia, kad nepilnamečiai bus geriau apsaugoti nuo neigiamo viešosios informacijos poveikio.

  • Reklamos kūrėjai
    Reklamos kūrėjai taip pat yra tiesiogiai paveikti šio įstatymo, kadangi jie turės laikytis griežtesnių taisyklių reklamuojant prekes ir paslaugas, skirtas tam tikrų amžiaus grupių asmenims. Tai gali reikšti, kad bus reikalingas didesnis atsargumas ir kūrybiškumas formuojant ir skleidžiant reklamas.

  • Prekių ir paslaugų tiekėjai
    Prekių ir paslaugų tiekėjai taip pat gali būti paveikti šio įstatymo, kadangi jis gali turėti įtakos jų prekių ir paslaugų reklamavimo strategijoms. Įstatymo pakeitimai gali reikalauti peržiūrėti ir koreguoti esamas reklamavimo strategijas, kad jos atitiktų naujai nustatytas taisykles.