Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo Nr. VIII-2032 9 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
calendar_today
Registracijos data: 2025m. spalio 17d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-858
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3372    content_copy email
#IP-3372

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra projektas, kuriame siūloma keisti Lietuvos Respublikos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo VIII-2032 9 straipsnį. Šiame projekte siūlomi tokie pakeitimai: 1. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalį. Naujame formuluojime kalbama apie Programos finansavimo lėšų paskirstymą: 2025 metais numatoma 62 procentai, nuo 2026 metų - 52,7 procento lėšų. Be to, nuo 2027 metų 5 procentai lėšų bus skiriami valstybinės reikšmės rajoninių kelių finansavimui, kuriuos savivaldybių institucijos sutinka perimti. 2. Pakeisti 9 straipsnio 6 dalį iki dvitaškio. Siūloma, kad 3 metų Programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatoje šio straipsnio 2 dalyje nustatytoms veikloms numatoma: 2025 metais 38 procentai, nuo 2026 metų - 47,3 procento lėšų. Pabrėžiama, kad iki 9 procentų lėšų bus paskirstoma atrinktiems vietinės reikšmės kelių objektams, o likusi dalis, ne mažiau kaip 91 procentas, paskirstoma akcinės bendrovės Via Lietuva. Projektą skelbia Lietuvos Respublikos Prezidentas.

Interesų grupės

  • Vairuotojų grupė
    Šis dokumentas gali turėti tiesioginę įtaką vairuotojams. Įstatymo pakeitimai gali keisti kelių priežiūros ir plėtros finansavimą, kas galiausiai gali turėti įtakos kelių būklei ir saugumui.

  • Savivaldybės
    Šis dokumentas taip pat gali turėti įtaką savivaldybėms, nes nuo 2027 metų 5 procentai lėšų bus skiriami valstybinės reikšmės rajoninių kelių finansavimui, kuriuos savivaldybių institucijos sutinka perimti.

  • Transporto ir logistikos įmonės
    Transporto ir logistikos įmonėms tai gali turėti tiesioginę įtaką, nes kelių būklė ir priežiūra gali turėti įtakos jų veiklos efektyvumui ir saugumui.

  • Akcinė bendrovė Via Lietuva
    Akcinė bendrovė Via Lietuva taip pat gali būti paveikta, nes siūloma, kad didžioji dalis lėšų, ne mažiau kaip 91 procentas, būtų paskirstyta jai.