Švietimo įstatymo Nr. I-1489 2, 56 ir 58 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. spalio 09d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-802
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3321    content_copy email
#IP-3321

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Tai yra teisės aktas, kuriuo keičiamas Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymas. Pagrindiniai pakeitimai susiję su bandomaisiais projektais švietimo srityje: 1. Įtraukta pakeitimų į 2 straipsnį, kuriame detaliai apibrėžiama, kas yra bandomasis projektas. 2. Pakeistas 56 straipsnio 1 dalies 13 punktas, kuriame pridėta, kad švietimo institucijos gali inicijuoti ir vykdyti bandomuosius projektus. 3. Pakeistas 58 straipsnio 1 dalies 1 punktas, kuriame pridėta, kad savivaldybės įgyvendina valstybinę švietimo politiką, suplanuoja priemones ir projektus švietimo politikos pažangos uždaviniams įgyvendinti, vykdo bandomuosius projektus. Teisės aktą paskelbė Respublikos Prezidentas.

Interesų grupės

  • Mokytojai ir kitos švietimo įstaigos darbuotojai
    Šis dokumentas tiesiogiai veikia šią grupę, nes numato, kad švietimo institucijos gali inicijuoti ir vykdyti bandomuosius projektus. Tai suteikia jiems didesnę laisvę ir atsakomybę švietimo procese.

  • Savivaldybės
    Šis teisės aktas taip pat liečia savivaldybes, nes numato, kad jos įgyvendina valstybinę švietimo politiką, suplanuoja priemones ir projektus švietimo politikos pažangos uždaviniams įgyvendinti, ir vykdo bandomuosius projektus. Šis dokumentas suteikia savivaldybėms didesnę atsakomybę švietimo srityje.

  • Moksleiviai
    Įgyvendinant bandomuosius projektus, gali būti keičiami mokymo metodai ir priemonės, todėl tai gali tiesiogiai paveikti moksleivius. Jiems tai gali reikšti naujas mokymosi galimybes ir patirtis.

  • Tėvai
    Tėvai gali būti susirūpinę dėl pokyčių švietimo sistemoje, ypač jei jie gali paveikti jų vaikų mokymosi kokybę ar procesą. Jiems svarbu suprasti, kaip bandomieji projektai bus įgyvendinami ir kontroliuojami.