Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo Nr. X-233 2 ir 7 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. spalio 06d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-145(3)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3293    content_copy email
#IP-3293

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Tai yra teisės akto projektas, skirtas keisti Lietuvos Respublikos Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo 2 ir 7 straipsnius. Projektas numato pakeisti straipsnių formulavimus, taip pat pridėti naujų punktų. Pagrindinis pakeitimas susijęs su nekilnojamojo turto, kuris yra registruotas kaip kultūros paveldo objektas, mokesčio apskaičiavimu. Projektas numato, kad toks turtas (arba jo dalis), kuris naudojamas kultūros paslaugoms teikti ir kurio valdytojas yra sudaręs apsaugos sutartį, būtų atleistas nuo mokesčio. Šis projektas turėtų įsigalioti nuo 2026 metų sausio 1 dienos. Taip pat numatoma, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2025 metų gruodžio 31 dienos priims įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Interesų grupės

  • Nekilnojamojo turto savininkai, kurių turtas yra kultūros paveldo objektas
    Tai tiesiogiai veikia šią grupę, nes pasiūlymas numato, kad nekilnojamojo turto, kuris yra registruotas kaip kultūros paveldo objektas ir naudojamas kultūros paslaugoms teikti, valdytojas, sudaręs apsaugos sutartį, būtų atleistas nuo mokesčio. Tai gali sumažinti jų finansinę naštą.

  • Kultūros paslaugų teikėjai
    Šis pasiūlymas taip pat gali turėti tiesioginį poveikį kultūros paslaugų teikėjams, nes jie gali naudotis nekilnojamuoju turtu, kuris yra kultūros paveldo objektas, mažesnėmis kainomis ar net nemokamai, jei šis turtas bus atleistas nuo mokesčio. Tai gali leisti jiems suteikti paslaugas pigiau arba padidinti jų paslaugų kokybę.

  • Kultūros paveldo objektų apsaugos institucijos
    Šios grupės darbas gali būti paveiktas, nes jie gali turėti didesnę atsakomybę už nekilnojamojo turto, kuris yra kultūros paveldo objektas, apsaugos sutarčių sudarymą ir priežiūrą. Tai gali reikalauti papildomų išteklių ir pastangų.

  • Vyriausybė ar jos įgaliota institucija
    Pasiūlymas numato, kad Vyriausybė ar jos įgaliota institucija iki 2025 metų gruodžio 31 dienos priims įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Tai gali reikalauti papildomų išteklių ir pastangų šių institucijų pusėje.