Karinės jėgos naudojimo statuto 2 ir 10 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. rugsėjo 22d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-748(2)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3250    content_copy email
#IP-3250

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos įstatymas, kuriuo keičiami Karinės jėgos naudojimo statuto 2 ir 10 straipsniai. Pagal 1 straipsnį, keičiama 2 straipsnio 6 dalis, kurioje apibrėžiamos Statute vartojamos sąvokos. Jos suprantamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme, ginklų ir šaudmenų kontrolės įstatyme, karo policijos įstatyme, krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme, krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, nacionalinio saugumo pagrindų įstatyme, tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatyme ir 2019 m. kovo 12 d. Komisijos deleguotajame reglamente. Pagal 2 straipsnį, papildomas 10 straipsnis 2¹ dalimi, kurioje nurodoma, kad Karinė jėga gali būti panaudota prieš bepiločius orlaivius draudžiamojoje ar ribojamojoje zonoje, jeigu jų skrydžiai vykdomi nesilaikant kariuomenės vado nustatytos tvarkos. 3 straipsnyje nurodoma, kad įstatymas įsigalioja 2025 m. spalio 1 d. Dokumentą skelbia Lietuvos Respublikos Prezidentas.

Interesų grupės

  • Karinės jėgos nariai
    Pakeitimai tiesiogiai liečia karinės jėgos narius, nes apibrėžia sąvokas, kurios naudojamos jų darbo kontekste, ir nustato naujas taisykles, kaip karinė jėga gali būti naudojama prieš bepiločius orlaivius.

  • Bepiločių orlaivių operatoriai
    Bepiločių orlaivių operatoriai taip pat yra tiesiogiai paveikti, nes įstatymas nustato naujas taisykles, kurios gali apriboti jų veiklą draudžiamojoje ar ribojamojoje zonoje.

  • Civiliai gyventojai
    Civiliai gyventojai gali būti netiesiogiai paveikti, nes pakeitimai gali turėti įtakos saugumo situacijai šalyje. Be to, civiliai gali būti paveikti kaip bepiločių orlaivių operatoriai.

  • Aviacijos sektoriaus įmonės
    Aviacijos sektoriaus įmonės, ypač tiekiantys bepiločius orlaivius, gali būti paveiktos šių pakeitimų, nes jie gali turėti įtakos bepiločių orlaivių naudojimui ir reglamentavimui.