Viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 17, 26, 27, 35 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. rugsėjo 23d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-467(2)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3248    content_copy email
#IP-3248

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis teisės aktas yra Lietuvos Respublikos Viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 17, 26, 27, 35 straipsnių pakeitimo įstatymas, kuris numato keletą pakeitimų: 1. 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas pakeičiamas taip, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų planuojamos ir naudojamos racionaliai, atliekant kaštų ir naudos analizę. 2. 26 straipsnis papildomas 3 dalimi, kuri nustato, kad prie kiekvieno pirkimo, išskyrus mažos vertės pirkimus, turi būti nurodyta, ar atlikta kaštų ir naudos analizė. 3. 27 straipsnis papildomas 6 dalimi, kuri nustato, kad perkančioji organizacija atlieka kaštų ir naudos analizę, kai prekių, paslaugų, darbų pirkimo vertė viršija supaprastinto pirkimo vertės ribą. 4. 35 straipsnio 2 dalis papildoma 36 punktu, kuriame numatyta informacija apie kaštų ir naudos analizės atlikimą. Įstatymas įsigalios 2026 m. sausio 1 d., o Vyriausybė arba jos įgaliota institucija iki 2025 m. gruodžio 31 d. priims įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

Interesų grupės

  • Perkančiosios organizacijos
    Šis dokumentas tiesiogiai veikia perkančiąsias organizacijas, nes joms bus privaloma atlikti kaštų ir naudos analizę, kai prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vertė viršija supaprastinto pirkimo vertės ribą. Be to, prie kiekvieno pirkimo, išskyrus mažos vertės pirkimus, turi būti nurodyta, ar atlikta kaštų ir naudos analizė. Tai gali reikšti papildomą administracinę naštą.

  • Tiekiama prekių, paslaugų ar darbų
    Šis įstatymo pakeitimas gali turėti įtakos tiekėjams, nes gali keistis pirkimo sąlygos, atsižvelgiant į kaštų ir naudos analizę. Tai gali reikšti, kad tiekėjai turės teikti išsamesnę informaciją apie savo pasiūlymus, kad perkančioji organizacija galėtų atlikti šią analizę.

  • Vyriausybė arba jos įgaliota institucija
    Nors šis dokumentas nėra skirtas įgyvendinimui, Vyriausybė arba jos įgaliota institucija turi priimti įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus iki 2025 m. gruodžio 31 d. Tai reiškia, kad jie turės atlikti tam tikrus veiksmus, kad įgyvendintų šiuos pakeitimus.