Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 pakeitimo įstatymo Nr. XIII-3158 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. birželio 27d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-559(2)
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3156    content_copy email
#IP-3156

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis teisės aktas yra Lietuvos Respublikos Aplinkos teršimo mokesčio įstatymo pakeitimas. Jo esme - atnaujinti nuostatas, susijusias su mokesčiais už aplinkos teršimą ir mokesčio lengvatų taikymu. Pagrindiniai pakeitimai: 1. Pakeičiamas 2 straipsnio 3 dalis, kurioje nurodoma, kad nuo 2028 metų sausio 1 dienos įsigalios nauja Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 6 straipsnio redakcija. 2. Įvedamos lengvatos mokesčio mokėtojams, kurie mažina teršalų išmetimą į aplinką ne mažiau kaip 5 procentais, taip pat atleidžiami nuo mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionariųjų taršos šaltinių. 3. Nustatyti atleidimai nuo mokesčio už aplinkos teršimą iš mobiliųjų taršos šaltinių, taip pat nuo mokesčio už aplinkos teršimą gaminių ir (ar) pakuočių atliekomis. 4. Apibrėžiamos sąlygos, kada mokesčio mokėtojai yra atleidžiami nuo mokesčio už aplinkos teršimą daugkartinio naudojimo pakuočių atliekomis, vienkartinių pakuočių atliekomis ir sąvartyne šalinamomis atliekomis. Įsigaliojimo data - 2025 metai. Įstatymą skelbia Lietuvos Respublikos Prezidentas, o teikia Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Linas Jonauskas.

Interesų grupės

  • Verslų savininkai ir aplinkos teršimo mokesčio mokėtojai
    Šis dokumentas tiesiogiai veikia verslo savininkus ir aplinkos teršimo mokesčio mokėtojus, nes jame pateikiami nauji mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo pakeitimai. Jiems gali tekti peržiūrėti savo dabartinius aplinkos apsaugos planus ir strategijas, kad galėtų pasinaudoti lengvatomis ir atleidimais nuo mokesčio. Pavyzdžiui, lengvatos skiriamos tiems, kurie mažina teršalų išmetimą į aplinką ne mažiau kaip 5 procentais. Be to, nustatomi atleidimai nuo mokesčio už aplinkos teršimą iš stacionariųjų ir mobiliųjų taršos šaltinių, taip pat nuo mokesčio už aplinkos teršimą gaminių ir (ar) pakuočių atliekomis.

  • Aplinkos apsaugos specialistai
    Šis dokumentas taip pat gali paveikti aplinkos apsaugos specialistus, nes jis atnaujina nuostatas, susijusias su mokesčiais už aplinkos teršimą ir mokesčio lengvatų taikymu. Jie gali turėti nuolat stebėti ir vertinti aplinkos teršimo lygį ir lengvatų taikymą, siekdami užtikrinti, kad mokesčio mokėtojai laikytųsi naujų įstatymų reikalavimų.

  • Vartotojai
    Vartotojai gali būti neigiamai paveikti, jei įmonės padidins kainas, kad kompensuotų padidėjusias išlaidas dėl aplinkos teršimo mokesčio. Kita vertus, jei įmonės pasinaudos lengvatomis ir sumažins teršalų išmetimą, tai gali turėti teigiamą poveikį aplinkai ir vartotojų sveikatai.