Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 9 ir 15 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija
calendar_today
Registracijos data: 2025m. birželio 27d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-640
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-3143    content_copy email
#IP-3143

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos įstatymo projektas, kuriame numatomi Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo Nr. XIII-2771 9 ir 15 straipsnių pakeitimai. Pagal pirmąjį straipsnį, numatoma pakeisti 9 straipsnio 4 dalį, kuri turi reguliuoti, kaip sveikatos priežiūros specialisto licencijos išdavimas, taisymas, galiojimo sustabdymas, panaikinimas ir kiti su licencijavimu susiję procesai turi būti vykdomi. Antrasis straipsnis siūlo pakeisti 15 straipsnio 1 dalį. Pagal naują formulavimą, kitose ES valstybėse narėse įsisteigę fiziniai asmenys turi turėti teisę teikti papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas Lietuvoje, neturėdami Lietuvoje išduotos atitinkamos licencijos. Tačiau prieš tai jie privalo raštu informuoti atitinkamą instituciją. Trečiasis straipsnis nustato, kad įstatymas, išskyrus 2 dalį, įsigalioja 2027 m. sausio 1 d. Be to, nurodo, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir sveikatos apsaugos ministras ar jo įgaliota institucija iki 2026 m. gruodžio 31 d. turi priimti šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus. Dokumentą užbaigia Respublikos Prezidento parašas.

Interesų grupės

  • Sveikatos priežiūros specialistai
    Dokumentas tiesiogiai veikia sveikatos priežiūros specialistus, nes numatoma keisti jų licencijavimo procesą. Tai gali turėti įtakos jų profesinei veiklai, kaip jie gauna, taiso, sustabdo ar panaikina savo licencijas.

  • ES valstybėse narėse įsisteigę fiziniai asmenys
    Dokumentas leidžia kitose ES valstybėse narėse įsisteigusiems fiziniams asmenims teikti papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas Lietuvoje be Lietuvoje išduotos atitinkamos licencijos. Tai suteikia jiems galimybę plėsti savo paslaugas ir klientų bazę.

  • Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir sveikatos apsaugos ministras ar jo įgaliota institucija
    Šios institucijos yra atsakingos už šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų priėmimą. Tai reikalauja iš jų papildomų administracinių veiksmų ir resursų.

  • Respublikos Prezidentas
    Respublikos Prezidentas yra atsakingas už šio dokumento pasirašymą, todėl jis taip pat yra tiesiogiai susijęs su dokumentu.

  • Lietuvos gyventojai
    Įstatymo projektas gali turėti įtakos Lietuvos gyventojams, kurie naudojasi papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugomis, nes jie gali turėti daugiau pasirinkimo laisvės renkantis sveikatos priežiūros paslaugų teikėją.