Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo Nr. XIII-2690 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
calendar_today
Registracijos data: 2025m. gegužės 30d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-514
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2915    content_copy email
#IP-2915

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis teisės aktas yra Lietuvos Respublikos Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo straipsnio pakeitimo įstatymas. Pagrindinis jo tikslas yra pakeisti 6 straipsnį ir nustatyti naują tvarką, kaip apskaičiuoti motorinių transporto priemonių registracijos mokestį. Pagal naujus nustatymus, mokestis apskaičiuojamas pagal transporto priemonės išmetamą CO2 kiekį ir degalų rūšį. Be to, įstatymas nustato tvarką, kaip nustatyti išmetamo CO2 kiekį, kai transporto priemonė nėra registruota Kelių transporto priemonių registre. Taip pat įstatymas reglamentuoja mokesčio grąžinimo ir indeksavimo tvarką. Šis įstatymas įsigalioja 2026 m. sausio 1 d.

Interesų grupės

  • Automobilių savininkai
    Šis įstatymas tiesiogiai liečia automobilių savininkus, nes jie bus tie, kurie mokės naujai apskaičiuotą registracijos mokestį. Mokestis bus apskaičiuotas pagal automobilio išmetamo CO2 kiekį ir naudojamų degalų rūšį. Taip pat jie turės laikytis naujos tvarkos, kaip nustatyti išmetamo CO2 kiekį, jei jų transporto priemonė nėra registruota Kelių transporto priemonių registre.

  • Automobilių gamintojai
    Automobilių gamintojams šis įstatymas gali turėti įtakos tiek tiesiogiai, tiek netiesiogiai. Tiesiogiai - nes jie gali pradėti gaminti mažiau teršiančias transporto priemones, siekdami sumažinti jų klientų mokamą mokestį. Netiesiogiai - nes jų pardavimai gali kisti priklausomai nuo to, kaip klientai reaguoja į šį įstatymą.

  • Ekologiniai aktyvistai ir organizacijos
    Ekologiniai aktyvistai ir organizacijos gali matyti šį įstatymą kaip žingsnį pirmyn siekiant mažinti transporto priemonių sukeliamą teršalų kiekį. Jie gali naudoti šį įstatymą kaip argumentą savo kampanijose ir diskusijose apie klimato kaitos mažinimą.