Transporto veiklos pagrindų įstatymo Nr. I-1863 12 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija
calendar_today
Registracijos data: 2025m. gegužės 22d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-479
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2862    content_copy email
#IP-2862

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra projektas dėl Lietuvos Respublikos Transporto veiklos pagrindų įstatymo Nr. I-1863 12 straipsnio pakeitimo. Pagrindiniai pakeitimai susiję su kombinuotojo vežimo apibrėžimu ir sąlygomis. Pagal naująjį apibrėžimą, kombinuotas vežimas yra krovinių vežimas tarp Europos Sąjungos valstybių narių sunkvežimyje, priekaboje ar puspriekabėje (su vilkiku ar be jo), taip pat keičiamoje talpykloje arba konteineryje, kurių ilgis yra 20 pėdų ar didesnis. Pradinė ir (arba) paskutinė maršruto dalis turi vykti keliu, o kita - geležinkelių linija, vidaus vandenų keliu arba jūrų keliu. Be to, geležinkelių, vidaus vandenų ar jūrų kelio dalis turi būti didesnė nei 100 km, matuojant tiesia linija. Kroviniai keliu turi būti vežami iš pakrovimo vietos iki artimiausios tinkamos geležinkelio pakrovimo stoties ir (arba) iš artimiausios tinkamos geležinkelio iškrovimo stoties iki iškrovimo vietos. Taip pat, kroviniai gali būti vežami ne didesniu kaip 150 km atstumu iš pakrovimo ar iškrovimo vidaus vandenų uosto arba jūrų uosto. Projektas numato, kad šis įstatymas įsigalios 2025 m. birželio 1 d.

Interesų grupės

  • Vežėjai
    Vežėjams šis įstatymo projektas gali turėti didelę reikšmę, nes jis keičia kombinuotojo vežimo apibrėžimą ir sąlygas. Vežėjams bus būtina peržiūrėti ir pritaikyti savo operacijas atitinkamai, kad atitiktų naujus reikalavimus.

  • Krovininių transporto paslaugų teikėjai
    Krovininių transporto paslaugų teikėjai bus tiesiogiai paveikti šių pakeitimų, nes jie keičia kombinuotojo vežimo apibrėžimą ir sąlygas. Tai gali reikšti, kad bus būtina keisti kai kurias operacijas, kad būtų galima teikti paslaugas pagal naująjį apibrėžimą.

  • Prekių gabenimo užsakovai
    Prekių gabenimo užsakovai taip pat gali būti paveikti šių pakeitimų, nes jie gali turėti įtakos transportavimo procesui ir gali reikalauti keisti sutartis su vežėjais arba transporto paslaugų teikėjais.

  • Geležinkelių, jūrų ir vidaus vandenų transporto operatoriai
    Šie operatoriai gali būti paveikti šių pakeitimų, nes jie gali turėti įtakos jų veiklos apimčiai ir būdui, nes naujasis įstatymas nustato, kad geležinkelių, jūrų ar vidaus vandenų kelio dalis turi būti didesnė nei 100 km.