Strateginio valdymo įstatymo Nr. XIII-3096 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. gegužės 21d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-466
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2854    content_copy email
#IP-2854

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos Strateginio valdymo įstatymo Nr. XIII-3096 4 straipsnio pakeitimo įstatymas. Pagrindiniai pakeitimai yra: 1. Pridėtas naujas 9 punktas prie 4 straipsnio, kuriame nurodoma, kad viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai turi būti grindžiami kaštų ir naudos analize, alternatyvų palyginimu ir ilgalaikio poveikio įvertinimu. Taip pat nurodoma, kad šio principo taikymo sritį ir įgyvendinimo tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. 2. Įtrauktos įgyvendinimo nuostatos, kuriose nurodoma, kad Vyriausybė arba jos įgaliota institucija ne vėliau kaip iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos parengia ir patvirtina sprendimų pagrįstumo principo taikymo tvarką. Įstatymą teikė Seimo nariai Artūras Zuokas, Raimondas Kuodis ir Artūras Skardžius.

Interesų grupės

  • Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos
    Ši interesų grupė yra tiesiogiai paveikta, nes dokumente nurodoma, kad Vyriausybė arba jos įgaliota institucija turi parengti ir patvirtinti sprendimų pagrįstumo principo taikymo tvarką. Tai reiškia, kad jie turi atlikti papildomą darbą ir užtikrinti, kad visi viešojo valdymo sprendimai ir planavimo dokumentai būtų grindžiami kaštų ir naudos analize, alternatyvų palyginimu ir ilgalaikio poveikio įvertinimu.

  • Viešojo valdymo sprendimų priėmėjai
    Ši interesų grupė taip pat yra paveikta, nes jų sprendimai ir planavimo dokumentai dabar turi būti grindžiami kaštų ir naudos analize, alternatyvų palyginimu ir ilgalaikio poveikio įvertinimu. Tai gali reikšti, kad sprendimų priėmimo procesas bus sudėtingesnis ir ilgesnis, tačiau tai taip pat gali padėti užtikrinti, kad sprendimai būtų priimti atsižvelgiant į ilgalaikį poveikį ir alternatyvas.

  • Visuomenė
    Ši interesų grupė taip pat gali būti laikoma paveikta, nes įstatymo pakeitimai gali turėti ilgalaikį poveikį visuomenei. Pavyzdžiui, jei viešojo valdymo sprendimai bus grindžiami kaštų ir naudos analize, alternatyvų palyginimu ir ilgalaikio poveikio įvertinimu, tai gali lemti sprendimus, kurie yra labiau orientuoti į visuomenės interesus.