Viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. gegužės 21d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-467
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2853    content_copy email
#IP-2853

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis teisės aktas yra Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. I-1491 17, 18 straipsnių pakeitimo įstatymas. Jo tikslas - pakeisti ir papildyti kai kurias viešųjų pirkimų procedūrų taisykles. Pagrindiniai pakeitimai: 1. Papildomas 17 straipsnis, kuriame sakoma, kad perkančioji organizacija, vykdydama pirkimus, privalo įvertinti sprendimų kaštus ir naudą, siekdama geriausio rezultato ilguoju laikotarpiu. 2. Papildomas 27 straipsnis, kuriame nurodoma, kad prieš inicijuodama pirkimą, kurio numatoma vertė su PVM viršija 150 000 eurų, perkančioji organizacija privalo atlikti kaštų ir naudos analizę su alternatyvų palyginimu. Atliekamos analizės turinį ir atlikimo tvarką nustato Vyriausybė arba jos įgaliota institucija. 3. Įgyvendinimo nuostatos: Vyriausybė arba jos įgaliota institucija ne vėliau kaip iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos parengia ir patvirtina sprendimų pagrįstumo principo taikymo tvarką. Įstatymą teikė Seimo nariai Artūras Zuokas, Raimondas Kuodis ir Artūras Skardžius.

Interesų grupės

  • Viešųjų pirkimų vykdytojai
    Tai gali būti valstybės institucijos ar organizacijos, kurios atlieka viešuosius pirkimus. Šis teisės aktas tiesiogiai veikia jų veiklą, nes jis keičia ir papildo viešųjų pirkimų procedūrų taisykles. Pavyzdžiui, jie privalo atlikti kaštų ir naudos analizę prieš inicijuojant pirkimą, kurio numatoma vertė su PVM viršija 150 000 eurų.

  • Vyriausybė ir jos įgaliotos institucijos
    Nors šis teisės aktas nėra parengtas ar pasirašytas Vyriausybės, jis aiškiai veikia jos veiklą. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija privalo nustatyti kaštų ir naudos analizės turinį ir atlikimo tvarką, taip pat parengti ir patvirtinti sprendimų pagrįstumo principo taikymo tvarką.

  • Pirkimų tiekėjai
    Įmonės ir asmenys, kurie pateikia pasiūlymus viešiesiems pirkimams, taip pat gali būti paveikti šio teisės akto. Pakeitimai gali turėti įtakos tam, kaip jie formuoja savo pasiūlymus, ir gali reikalauti papildomų išteklių, kad atitiktų naujas taisykles.

  • Mokesčių mokėtojai
    Šis teisės aktas gali turėti tiesioginį poveikį mokesčių mokėtojams, nes jis siekia padaryti viešuosius pirkimus efektyvesniais ir naudingesniais ilguoju laikotarpiu, kas gali lemti mažesnes išlaidas arba geresnę kokybę už tą pačią kainą.