Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo Nr. VIII-1183 4 ir 9 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija
calendar_today
Registracijos data: 2025m. balandžio 18d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-341
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2719    content_copy email
#IP-2719

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Šis dokumentas yra Lietuvos Respublikos įstatymo projektas, kuriame siūloma pakeisti Aplinkos teršimo mokesčio įstatymo Nr. VIII-1183 4 ir 9 straipsnius. Pagrindiniai pakeitimai susiję su žemės ūkio veiklai naudojamais ne keliais judančiais mechanizmais. Pagal pasiūlytus pakeitimus: - Pirmą kartą Lietuvoje registruojami žemės ūkio veiklai naudojami ne keliais judantys mechanizmai, taip pat ir tais atvejais, kai keičiasi jų valdytojas, turėtų būti įregistruoti Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registro informacinėje sistemoje. - Mokestis už aplinkos teršimą iš šių mechanizmų turėtų būti sumokamas prieš jų įregistravimą arba prieš registro duomenų pakeitimą. - Nesumokėjus mokesčio, mechanizmai neregistruojami ir nekeičiami registro duomenys. Įstatymas turėtų įsigalioti nuo 2027 m. sausio 1 d. Taip pat numatoma, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir žemės ūkio ministras iki 2026 m. gruodžio 31 d. priims įgyvendinamuosius teisės aktus.

Interesų grupės

  • Žemės ūkio sektoriaus atstovai
    Šis dokumentas tiesiogiai liečia žemės ūkio sektoriaus atstovus, kurie naudoja nekeliuose judančius mechanizmus savo veikloje. Pagal siūlomus pakeitimus, jų naudojami mechanizmai turės būti registruojami, o aplinkos teršimo mokestis turės būti sumokėtas prieš jų registravimą arba prieš registro duomenų keitimą. Nesumokėjus mokesčio, mechanizmai neregistruojami ir nekeičiami registro duomenys. Taigi, šie pokyčiai gali sukelti papildomas išlaidas ir administracinę naštą.

  • Aplinkos apsaugos institucijos
    Šis dokumentas taip pat liečia aplinkos apsaugos institucijas, kurios atsakingos už aplinkos teršimo kontrolę. Pagal siūlomus pakeitimus, jos turės užtikrinti, kad aplinkos teršimo mokestis būtų sumokėtas prieš mechanizmų registravimą arba prieš registro duomenų keitimą. Taip pat šios institucijos turės atlikti papildomas kontrolės funkcijas ir gali reikėti papildomų išteklių šiems uždaviniams įgyvendinti.

  • Vartotojai ir visuomenė
    Šis įstatymo projektas taip pat gali turėti įtakos vartotojams ir visuomenei. Jei žemės ūkio sektoriaus atstovai dėl šių pokyčių patirs papildomų išlaidų, gali kilti kainų augimas žemės ūkio produktams. Be to, visuomenė gali būti susirūpinusi dėl aplinkos teršimo ir jo kontroles, todėl šie pasiūlymai gali būti vertinami kaip pozityvus žingsnis aplinkos apsaugos link.