Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 17-1 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

group
Parengė: Lietuvos Respublikos Seimas
calendar_today
Registracijos data: 2025m. kovo 20d.
format_list_numbered
Registracijos Nr.: XVP-233
format_align_justify
Tipas: Įstatymo pakeitimo projektas
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/projektas/IP-2623    content_copy email
#IP-2623

Projekto interpretacija

Atlikta dirbtinio intelekto agento JegaGPT

Apibendrinimas

Teisinis dokumentas yra susijęs su Lietuvos Respublikos Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo Nr. VIII-2043 2 ir 17¹ straipsnių pakeitimu. Dokumente išdėstyti šie pagrindiniai pakeitimai: - Elektrinė mikrojudumo priemonė yra apibrėžta kaip vienam asmeniui skirta elektra varoma transporto priemonė (elektrinis paspirtukas, elektrinė briedlentė, elektrinis balansinis vienratis, riedis ir kt.), kurios didžiausioji naudingoji galia ne didesnė kaip 1 kW, didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/h, o sėdimosios vietos, jeigu ji įrengta, atskaitos taško aukštis ne didesnis kaip 800 mm. - Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams leidžiama važiuoti per pėsčiųjų perėjas neviršijant 6 km/h greičio ir privalo nekelti pavojaus pėstiesiems ir viešojo eismo dalyviams. - Elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojams draudžiama važiuoti šaligatviais, pėsčiųjų takais, važiuojamąja kelio dalimi (išskyrus nustatytus atvejus), automagistralėmis ir greitkeliais, vežti keleivius, kirsti kelią tam nepritaikytose vietose ir kiti draudimai. - Šis įstatymas įsigalioja 2026 m. sausio 1 d. Dokumentą pateikė Seimo narys Viktoras Fiodorovas.

Interesų grupės

  • Vairuotojai elektrinių mikrojudumo priemonių
    Šis dokumentas iš esmės keičia jų teises ir pareigas. Jie dabar gali važiuoti per pėsčiųjų perėjas neviršijant 6 km/h greičio, tačiau privalo nekelti grėsmės pėstiesiems ir kitiems viešojo eismo dalyviams. Be to, jiems draudžiama važiuoti šaligatviais, pėsčiųjų takais, važiuojamąja kelio dalimi (išskyrus nustatytus atvejus), automagistralėmis ir greitkeliais. Taip pat draudžiama vežti keleivius ir kirsti kelią tam nepritaikytose vietose.

  • Pėstieji
    Šis dokumentas taip pat juos liečia, nes elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai dabar gali važiuoti per pėsčiųjų perėjas. Tačiau jiems privalo nekelti grėsmės pėstiesiems, o tai gali padidinti saugumą.

  • Viešojo eismo dalyviai
    Šis dokumentas liečia visus viešojo eismo dalyvius, nes elektrinių mikrojudumo priemonių naudojimas ir jų taisyklių pakeitimas gali turėti įtakos bendram eismo organizavimui ir saugumui.

  • Elektrinių mikrojudumo priemonių gamintojai ir pardavėjai
    Šis dokumentas gali paveikti jų verslą, nes apibrėžia, kas laikoma elektrine mikrojudumo priemone, ir nustato specifinius reikalavimus, pavyzdžiui, didžiausią galimą naudingąją galią, projektinį greitį ir sėdimosios vietos aukštį.