Vilnius, gegužės 18 d. (ELTA).
Vyriausybė pritaria Susisiekimo ministerijos siūlymui 21 kelių ruožu išplėšti keleivinėms ir krovininėms transporto priemonėms apmokestinamų kelių sąrašą, tačiau siūlo numatyti rinkliavos lengvatas žemės ūkyje naudojamam transportui.
Tokį nutarimą Vyriausybė priėmė šios savaitės posėdyje.
„Lietuvoje yra daugiau kaip 2 mln. automobilių ir pastaraisiais metais jų padaugėja apie 3–4 procentus, krovininių automobilių – apie 4–6 procentus. Krovinių ir keleivių vežimas kelių transportu, sumažėjęs COVID pandemijos metu, pastaraisiais metais pastebimai išaugo“, – argumentavo Susisiekimo ministerija.
Ministerijos teigimu, išplėtus krovininiam transportui apmokestinamų valstybinės reikšmės kelių tinklą, iš šio mokesčio į valstybės biudžetą surinktos lėšos bus skirtos didesniam Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) finansavimui.
Nutarimo projektu numatyta tokių apmokestintų kelių tinklą (apie 1,7 tūkst. km) padidinti gerokai mažesne apimtimi – 1,15 tūkst. km, negu buvo numatyta ankstesnėje nutarimo projekto redakcijoje – į jį įtraukiamas 21 kelių ruožas.
Ministerijos prognozėmis, šiam nutarimui įsigaliojus, per šešis 2025 m. mėnesius keleivinių (M2, M3) ir krovininių (N1, N2 ir N3) kategorijų transporto priemonių valdytojai papildomai į valstybės biudžetą sumokėtų apie 3,5 mln. eurų kelių naudotojo mokesčio.
2023 metais jo surinkta 60,1 mln. eurų, 2024 metais – 67,8 mln. eurų.
Kelių naudotojo mokesčio sumokėjimo kontrolei užtikrinti būtų įdiegta eismo kontrolės sistema (kameros su reikalinga infrastruktūra), kuri kainuotų apie 3,8 mln. eurų (be PVM).
Priėmus nutarimo projektą, nuo šių metų liepos 1 d. bendras kelių naudotojo mokesčiu apmokestintų valstybinės reikšmės kelių tinklo ilgis sudarytų 2,85 tūkst. km.
person Vygantas Tuzas (ELTA)