link
Nuoroda pasidalinimui:
https://jega.lt/naujiena/nissan-uzdarys-7-gamyklas-atleis-11000-darbuotoju-4268358  content_copy email

„Nissan“ uždarys 7 gamyklas, atleis 11 000 darbuotojų

Tokijas, gegužės 13 d. (ELTA).

Japonijos automobilių gamintoja „Nissan“ paskelbė planus uždaryti 7 gamyklas ir atleisti 11 000 darbuotojų visame pasaulyje. Tokių veiksmų imtasi susiduriant su mažėjančiais automobilių pardavimais, informuoja BBC.

Smunkantys pardavimai Kinijoje ir didelės nuolaidos JAV, dvejose svarbiausiose rinkose šiai bendrovei, smarkiai paveikė jos pajamas, o siūlomas susijungimas su „Honda“ ir „Mitsubishi“ žlugo vasario mėnesį.

Per pastaruosius vienerius metus bendrovė paskelbė sumažinsianti apie 20 000 arba 15 procentų visų darbo vietų, įskaitant naujausius planus dėl atleidimų.

Iš karto nebuvo aišku, kokiose šalyse bus mažinamos darbo vietos ir ar tai paveiks „Nissan“ gamyklą Jungtinės Karalystės (JK) Sanderlando mieste.

JK vyriausybė pabrėžė šios gamyklos svarbą šalies šiaurės rytų regionui ir ketina artimai bendradarbiauti su „Nissan“ svarstant restruktūrizacijos planus.

„Nissan“ turi 133 500 darbuotojų visame pasaulyje, įskaitant 6 000 Sandelrande. 

Du trečdaliai planuojamų atleidimų bus gamybos srityje, o kiti – pardavimų, administracijos ir tyrimų srityse.

Pernai lapkritį bendrovė pranešė atleisianti 9 000 darbuotojų siekdama mažinti išlaidas, o tai jos pasaulinius gamybos pajėgumus sumažino penktadaliu.

Vasario mėnesį derybos tarp „Nissan“ ir jos didžiausios konkurentės „Honda“ žlugo, nes bendrovės nesugebėjo susitarti dėl milijardų dolerių vertės sandorio. Buvo planuota sujungti abu verslus, kad įmonės galėtų konkuruoti su kitais gamintojais, ypač Kinijoje.

Dvi susijungusios bendrovės būtų sukūrusios 60 mlrd. JAV dolerių (53 mlrd. eurų) vertės automobilių pramonės milžiną, kuris būtų ketvirtas didžiausias pasaulyje pagal automobilių pardavimus po „Toyota“, „Volkswagen“ ir „Hyundai“.

„Nissan“ taip pat paskelbė patyrusi 670 mlrd. jenų (4 mlrd. eurų) metinį nuostolį, o JAV prezidento Donaldo Trumpo įvesti importo muitai sukėlė dar didesnį spaudimą su problemomis susiduriančiai gamintojai.

„Nissan“ su sunkumais susidūrė pagrindinėse rinkose, įskaitant Kiniją, kur didėjanti konkurenciją lėmė mažėjančias automobilių kainas.

Kinijoje daugeliui automobilių gamintojų iš užsienio sunkiai sekasi konkuruoti su vietinėmis bendrovėmis, tokiomis kaip BYD.

Kinija tapo didžiausia pasaulyje elektra varomų automobilių gamintoja, o kai kurios valstybės, su nuo seno įsigalėjusia automobilių pramone, nesitikėjo tokio elektromobilių paklausos augimo.

Jungtinėse Valstijose, svarbioje „Nissan“ rinkoje, naujų automobilių pardavimus paveikė infliacija ir išaugusios palūkanų normos. Tačiau „Nissan“ mažmeniniai pardavimai pernai ten šiek tiek paaugo.

Tačiau pardavimai Kinijoje smuko 12 proc. ir sumažėjo Japonijoje bei Europoje.

person Karolis Broga (ELTA)