Astana, gegužės 12 d. (AFP-ELTA).
Kazachstane netoli pagrindinio šalies jūrų uosto bus gilinamas Kaspijos jūros dugnas, siekiant padidinti svarbaus Aziją ir Europą jungiančio vandens kelio pralaidumą, pirmadienį naujienų agentūrai AFP pranešė atstovė spaudai.
Kaspijos regiono prekybos maršrutu, dar vadinamu „Viduriniuoju koridoriumi“, prekės iš Kinijos į Europą gali būti gabenamos apeinant Rusiją.
Darbai, kuriuos planuojama užbaigti dar šiemet, suteiks galimybę „padidinti laivų apkrovą Aktau uoste ir visame Kaspijos regiono transporto maršrute“, – naujienų agentūrai AFP paaiškino Kazachstano transporto ministerijos atstovė.
Prasidėjus Rusijos invazijai Ukrainai ir Vakarams dėl to įvedus Maskvai plataus masto sankcijų, Europa buvo priversta dairytis alternatyvių kelių apsirūpinti importu iš Kinijos ir kitų Azijos šalių.
Šis kelias veda per Vidurio Aziją, Kaspijos jūrą, Kaukazą ir Turkiją.
Šiais metais Europos Sąjunga paskelbė į Vidurio Aziją kertančio kelio plėtros darbus investuosianti 10 mlrd. eurų.
Pasaulio banko duomenimis, prognozuojama, kad, pagerinus infrastruktūrą, krovinių apimtys iki 2023 m. patrigubėtų ir pasiektų 11 mln. tonų.
Tačiau šio maršruto gyvybingumui grėsmę kelia krentantis vandens lygis Kaspijos jūroje, kurią tenka kirsti iš Vidurio Azijos į Kaukazą plaukiantiems laivams.
Vandeniui senkant, dideliems laivams tampa sunkiau gabenti krovinius.
„Jei iki metų galo nepagilinsime dugno, o jūros lygis kris toliau, laivyba toliau bus neveiksminga“, – šį mėnesį Kazachstano valstybinei žiniasklaidai Aktau uoste sakė vienas oficialus asmuo.
Sausį kazachų mokslininkai pranešė, kad vandens lygis ėmė kristi sparčiau.
Kaspijos jūrą, kuri savo plotu yra didesnė nei Vokietija, supa Rusija, Kazachstanas, Turkmėnistanas, Iranas ir Azerbaidžanas.
person Jūras Barauskas (ELTA)