link
Nuoroda pasidalinimui:
https://jega.lt/naujiena/ekspertai-apie-30-tukst-euru-kainavusi-ishowspeed-priemima-gera-ideja-bet-neaiskus-tikslas-4351933  content_copy email

Ekspertai apie 30 tūkst. eurų kainavusį „IShowSpeed“ priėmimą: gera idėja, bet neaiškus tikslas

Vilnius, liepos 16 d. (ELTA).

IShowSpeed Vilnius Komunikacija Rinkodara Paaiškėjus, jog antradienį sostinėje gastruliavusios socialinių medijų žvaigždės „IShowSpeed“ priėmimas Lietuvai kainavo 30 tūkst. eurų, viešojoje erdvėje pasipylė prieštaringi šio vizito vertinimai. Rinkodaros ir komunikacijos ekspertai savo ruožtu pastebi, kad kaina už multimilijoninę auditoriją buvo nedidelė, tačiau tai, kaip ji buvo išnaudota – kelia klausimų.

Viešųjų ryšių ir komunikacijos specialistas Linas Kontrimas, mano, kad idėja pasikviesti vieną populiariausių „YouTube“ turinio kūrėjų pasaulyje buvo gera, tačiau teigia, jog adekvačiam jos įgyvendinimui pritrūko pasiruošimo.

„Sprendimas buvo puikus. Pati idėja pasikviesti šiuo metu vieną madingiausių personažų socialiniuose tinkluose yra viena iš reklamos sėkmių. Kita vertus, kai tu paruoši gerą idėją – jai būtina paruošti ir žmones, kurie tą performansą atliks kartu“, – Eltai sakė L. Kontrimas.

Anot jo, Vilnius turėjo geriau paruošti žmones ir vizito vietas, kad iš Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) atvykusiam svečiui būtų kaip įmanoma lengviau veikti ir tarptautinei auditorijai rodyti sostinę.

„Turi sužaisti taip, kad situacija būtų maksimaliai išnaudota. Kad svečiui būtų kaip įmanoma lengviau pademonstruoti Vilnių ir jo žmones. Aš manau, kad viskas su šiuo žingsniu buvo gerai, tačiau reikia žiūrėti, kaip mes mokysimės iš klaidų, nes jų čia buvo nemažai“, – tikino L. Kontrimas.

Pasak eksperto, transliacijos metu pasakojant apie Lietuvos istoriją buvo neišvengta ir grubių klaidų. „IShowSpeed“ lydėjęs Lietuvos nuomonės formuotojas Paulius Mikolaitis (Paul de Miko) žvaigždei klaidingai pasakė, jog lietuvių kalba priklauso slavų kalbų grupei.

L. Kontrimo manymu, tokios klaidos iš esmės kenkia valstybei, o paviršutiniškas sostinės demonstravimas tarptautinei auditorijai jų neatsveria.

„Buvo nusišnekėta iki absoliutaus absurdo. (...) Tokios klaidos, mažai šaliai kaip Lietuvai, padaro esminę žalą identitetui. Pasidemonstruoti, kad turime nusipirkę elektrinius laivelius, kad turime gražų senamiestį – neužtenka, nes tokių miestų Europoje yra daug“, – aiškino ekspertas.

„Neretai atrodo, kad moderniais save laikantys politikai, kurie dažnai priima staigius ir gerus rinkodaros sprendimus, galiausiai į viską pasižiūri paviršutiniškai. Nematau, kad iš šio sprendimo buvo išspaustas geras rezultatas. (...) Tai yra vadybos kliurka“, – reziumavo L. Kontrimas.

30 tūkst. eurų kaina – ne žvėriška, tačiau pritrūko aiškaus tikslo

Antradienį ekonomikos ir inovacijų ministro Luko Savicko patarėjas Karolis Vaitkevičius Eltai sakė, kad „IShowSpeed“ kelionę į Lietuvą organizavo viešosios įstaigos „Go Vilnius“ ir „Keliauk Lietuvoje“. Youtuber‘iui, kurio tikrasis vardas Darrenas Jasonas Watkinsas, taip pat buvo sumokėtas honoraras. Viso projekto vertė, pasak ministro patarėjo, buvo 30 tūkst. eurų.

Anot L. Kontrimo, kaina – nedidelė, palyginus su tuo, kokio dydžio auditoriją buvo galima pasiekti.

„Šita kaina man tikrai neatrodo kažkokia žvėriška, atsižvelgiant į jo auditorijos dydį. Tai geras bandymas orientuotis į jaunąją kartą. Tiesa, man visiškai neaišku, koks buvo Vilniaus siekis su šiuo žingsniu“, – teigė viešųjų ryšių specialistas.

Jam antrino ir komunikacijos ekspertas Andrius Baranauskas, pasak kurio, rinkodariniai ir bet kokie investiciniai sprendimai turėtų būti priimami atsižvelgiant ne į kainą, o į potencialią naudą.

„Darant tokius dalykus, klausimas yra ne kiek kainuoja, o kiek mes iš to gausime“, – Eltai teigė. A. Baranauskas.

Anot jo, šis „IShowSpeed“ priėmimas gali sukurti kažkokios naudos šaliai. Tiesa, jam taip pat neaišku, koks buvo konkretus tikslas, o tai, pasak eksperto, dažna problema Lietuvos tarptautinėje rinkodaroje.

„Jei kaina buvo tik 30 tūkst. eurų, šalis kažkokios naudos vis tiek bus gavo iš to – Lietuvą bus pamatę daugiau žmonių. Tačiau reiktų atsakyti į klausimą ir išsiaiškinti, ko mes norime iš tų žmonių“, – teigė A. Baranauskas.

„Tai dažna problema Lietuvai, nes į tokius klausimus reikia atsakyti. Reklama nėra daroma tam, kad tiesiog prisitraukti žinomumo. Reklama yra daroma su tikslu kažką gauti iš jos. Kai mes atsakysime į klausimą, ko mes šiuo žingsniu siekėme, tada galėsime įvertinti, kokia nauda iš to. Iki tol negaliu pasakyti, ar čia buvo geras ar blogas žingsnis“, – sakė ekspertas.

ELTA primena, jog antradienį į Lietuvą atvykęs D. J. Watkinsas („IShowSpeed“) yra apie 40 mln. sekėjų turintis „YouTube“ ir „Twitch“ transliuotojas, garsėjantis sportiniu ir kompiuterinių žaidimų turiniu.

person Vygantas Tuzas (ELTA)