Birželio 17 d. (ELTA).
Buvęs JAV elektromobilių gamintojos „Tesla“ darbuotojų mokymų vadovas* pribloškiančiame interviu tiesiai šviesiai įvardijo Eloną Muską pagrindiniu įmonės patiriamų bėdų kaltininku. Anot jo, atėjo laikas garsiai pasakyti tai, kas iki šiol buvo nutylima: įmonei gresia žlugimas ir E. Muskas neturi būdų jį sustabdyti.
Penkerius metus „Tesla“ dirbęs ir vis dar įmonės akcijų turintis Matthew Labrotas neteko darbo praėjus vos kelioms dienoms nuo „Tesla“ darbuotojai prieš Eloną“ grupės įkūrimo.
Dar iki atleidimo, anoniminiame laiške kitiems „Tesla“ darbuotojams per „Hard Reset“ M. Labrotas rašė: „Kalbėkime aiškiai: ne mes esame problema. Ne mūsų produktai yra problema. Ne mūsų inžinierių, aptarnavimo ir pristatymo komandos yra problema. Problema yra paklausa. Problema yra Elonas“.
Interviu „Hard Reset Substack“ M. Labrotas prisiminė, kaip jam nerimą ėmė kelti E. Musko keisti pasisakymai, įgavę vis didesnį politinį ir kontraversišką atspalvį.
„Pastebėjome, kad klientai pradėjo nuo mūsų po truputį nusigręžti, – M. Labrotas teigė „Hard Reset“. – Tuomet ėmiau pastebėti jo „Twitter“ skelbiamus dalykus ir jo naujai atsiradusias politines pažiūras“.
E. Muskas ėmė palaikyti tuos asmenis, prieš kuriuos pats kovojo bandydamas paspartinti tvarios energijos naudojimą, sakė jis.
Nors apskritai elektromobilių rinka ir toliau sparčiai auga, M. Labrotas nepiešia rožinės ateities „Teslai“, kuri neseniai dominavo šioje pramonėje. Pasak jo, E. Muskui liekant įmonėje „Tesla“ vargiai galėtų pakeisti susiformavusį pirkėjų požiūrį.
„Nemanau, kad jis gali ką nors padaryti, kad pakeistų žmonių, kurie nusprendė neremti „Tesla“, nuomonę, jei jis nepasitrauks“, – „Hard Reset“ sakė M. Labrotas. – Manau, kad automobilių pardavimų atžvilgiu „Teslai“ atėjo galas“.
M. Labroto pastebėjimus apie slopstantį klientų entuziazmą pagrindžia ir duomenys – ženkliai kritę „Tesla“ automobilių pardavimai fiksuoti būtent tada, kai E. Muskas ėmė aktyviau reikštis politinėje arenoje.
CNBC duomenimis, 2025 m. balandį, lyginant su praėjusių metų balandžiu, „Tesla“ pardavimai Europoje – pagrindinėje elektromobilių rinkoje –krito net 49 proc., kai tuo tarpu visų elektromobilių pardavimai išaugo 34,1 proc.
Pasak „Yahoo! Finance“, pirmąjį 2025 m. ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu ankstesniais metais, „Tesla“ pardavimai visame pasaulyje sumažėjo 13 proc.
*Ankstesnėje šio straipsnio versijoje buvo neteisingai nurodytos M. Labroto pareigos.
person Justina Vaišvilaitė-Braziulienė (ELTA)