link
Nuoroda pasidalinimui:
https://jega.lt/naujiena/2024-m-seb-banko-klientai-internetu-atliko-245-mlrd-euru-vertes-mokejimu-4115190  content_copy email

2024 m. SEB banko klientai internetu atliko 2,45 mlrd. eurų vertės mokėjimų

Vilnius, sausio 21 d. (ELTA).

Gyventojai Lietuvoje vis aktyviau naudojasi skaitmeniniais sprendimais atsiskaitydami už prekes ir paslaugas internetu, praneša SEB bankas. Banko duomenimis, 2024 m. klientai internetu atliko mokėjimų, kurių vertė siekė 2,45 mlrd. eurų – šeštadaliu arba 17,2 proc. daugiau lyginant su 2023 m., o vidutinė atsiskaitymo pavedimu suma – kone dvigubai didesnė negu perkant su kortele. 

„Duomenys rodo, kad mūsų klientai internetu atsiskaito už įvairiausias prekes ir paslaugas: nuo kasdienių viešojo transporto bilietų iki atostogų skrydžių ir viešbučių, nuo naujienų portalų prenumeratos iki juvelyrikos dirbinių. Tai siunčia aiškų signalą verslams – tobulinti savo e. komercijos aplinką ir puoselėti santykius su klientais skaitmeninėje erdvėje“, – teigia SEB banko Elektroninės komercijos vadovas Vidmantas Markevičius. 

Anot SEB, atsiskaitydami mokėjimo kortelėmis arba pasinaudoję atvirosios bankininkystės iš viso banko klientai atliko 46 mln. mokėjimo operacijų – net 15,2 proc. daugiau lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 metais. 

Atsiskaityti internetu Lietuvoje ypač populiaru už vadinamąsias mobilumo paslaugas: e. paspirtukų ir trumpalaikę automobilių nuomą, pavežėjimus, viešojo transporto bilietus, transporto parkavimą ir pan.

Skaičiuojama, kad vidutinė vieno pirkinio vertė pernai siekė apie 53 eurus ir buvo 1,7 proc. didesnė negu užpernai. V. Markevičius pastebi, kad atsiskaitydami už pirkinius kortele, žmonės vidutiniškai išleido beveik 40 eurų, o pavedimu – per 70 eurų sumas. 

„Skirtumas yra kone dvigubas, tačiau gan paprastai paaiškinamas. Didelę dalį mokėjimų kortelėmis sudaro smulkūs atsiskaitymai, tarkim, už parkavimą ar el. paspirtuko nuomą. Tuo metu pavedimai pasirenkami įsigyjant didesnius pirkinius ar mokant už komunalinių paslaugų paketą“, – teigia SEB banko Elektroninės komercijos vadovas.

Po kalėdinio piko ateina sulėtėjimas

Vertindamas e. komercijos srautus, banko atstovas pastebi, jog atoslūgis rinką ištinka vasarą ir žiemą. Anot jo, pernai birželio mėnesį atsiskaitymų pavedimu skaičius buvo 6 proc. mažesnis už visų 2024 m. vidutinį mėnesio skaičių, o atsiskaitymų vertė krito 10 proc. Panaši tendencija vyravo liepą ir rugpjūtį.

Sausio ir vasario mėnesiai seka po aktyvaus kalėdinės prekybos sezono, metų pradžioje pirkėjai tampa taupesni ir pasyvesni, be to, namuose turimų produktų užtenka ilgesniam laikui. Taigi, pirkimų internetu apimtys antroje žiemos pusėje kiek smukteli.

„Didieji prekybos tinklai neretai akcentuoja, jog pasibaigus didžiosioms šventėms iškart prasideda naujas pasiruošimas Kalėdoms. Ši mintis atskleidžia, kokią didelę svarbą prekybininkai suteikia gruodžio mėnesiui, kai prekybos apimtys pasiekia piką. Nors žinia apie išpardavimus garsiai skamba ir lapkritį (Vienišių diena, Juodasis penktadienis), tačiau klientų elgsena ir įpročiai rodo, kad daugiausia lėšų išleidžiama per kelias savaites iki Kalėdų“, – atkreipia dėmesį V. Markevičius.   

SEB banko duomenimis, 2024 m. gruodžio mėnesį prekių ir paslaugų užsakymų skaičius (atsiskaitant kortele arba bankiniu pavedimu) buvo 12,4 proc. didesnis, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, o bendros išlaidos išaugo net 18 proc. 

person ELTA (ELTA)