Dėl peticijos "Dėl N1 kategorijos lengvųjų krovininių automobilių klasifikavimo pakeitimo"

how_to_vote
Balsuoja: Visi Lietuvos piliečiai prisijungę su elektroniniu parašu
calendar_today
Balsuojama: 2025m. rugpjūčio 22d. iki 2025m. lapkričio 22d.
contact_mail
Adresatas: Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė susisiekimo ministerija
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/balsavimas/B-400    content_copy email
#B-400

Ar pritariate šiai peticijai?

Autorius: Domantas

DėL N1 KATEGORIJOS LENGVųJų KROVININIų AUTOMOBILIų KLASIFIKAVIMO PAKEITIMO

PRAŠYMAS

Prašome inicijuoti teisinį reguliavimą, numatantį, kad tam tikri N1 kategorijos automobiliai, kurie savo konstrukcija ir naudojimu labiau atitinka keleivinių automobilių paskirtį, būtų priskirti prie „krovininių“ keleivinių automobilių.
Prašome papildyti ir patikslinti transporto priemonių klasifikavimo tvarką, nustatant, kad:
- N1 kategorijos transporto priemonės (iki 3,5 t), turinčios kėbulo kodus BB, BBA, BA, ne mažiau kaip 3 sėdimas vietas su saugos diržais, uždarą bagažinę, atitinkančios taršos reikalavimus (dyzeliniai ir benzininiai varikliai), būtų priskiriamos prie „krivoninių“ keleivinių automobilių;
- Joms būtų taikomas atleidimas nuo kelių mokesčių (vinječių);
- Techninė apžiūra būtų vykdoma kaip lengviesiems automobiliams – kas 2 metus.

________________________________________
ARGUMENTAI PIKAP SUNKVEŽIMIO VERSIJOMS
Techniniai kriterijai:
1. Bendroji masė – iki 3,5 t.
2. Kėbulo kodai – BB, BBA, BA.
3. Ne mažiau kaip 3 sėdimos vietos su įrengtais saugos diržais ir jų tvirtinimo vietomis.
4. Uždara bagažinė arba uždangalas, todėl transporto priemonė faktiškai nėra tinkama atviram krovininiam naudojimui.
6 Taikoma tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams, kurie atitinka Euro 5 ar Euro 6 teršalų išmetimo standartus

2. Naudojimo paskirtis
Nemaža dalis N1 kategorijos transporto priemonių faktiškai naudojamos ne komercijai, o šeimų ir gyventojų poreikiams (keleivių vežimui, laisvalaikiui, kelionėms).
1 Dabartinis jų priskyrimas tik prie komercinių sukuria nepagrįstą mokestinę ir administracinę naštą.
2. Mokestinės ir administracinės sąlygos:
Šie automobiliai turėtų būti atleisti nuo kelių mokesčių (vinječių), nes jie realiai nėra naudojami kaip krovininiai komerciniai automobiliai.
Techninė apžiūra turėtų būti atliekama kas 2 metus (kaip keleiviniams automobiliams), o ne kasmet, nes jų saugos parametrai ir naudojimas atitinka lengvųjų automobilių pobūdį.
________________________________________
ARGUMENTAI MIKROAUTOBUSO VERSIJOMS
Techniniai kriterijai:
1. Bendroji masė – iki 3,5 t.
2. Sėdimų vietų skaičius iki 9vietų su įrengtais saugos diržais ir jų tvirtinimo vietomis.
3. Taikoma tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams, kurie atitinka Euro 5 ar Euro 6 teršalų išmetimo standartus.

NAUDA
Valstybei:
• Aiškesnė klasifikacija sumažintų ginčus dėl N1 kategorijos automobilių naudojimo.
• Teisingesnė mokestinė politika stiprintų gyventojų pasitikėjimą valstybės institucijomis.
• Sumažėtų administracinė našta, nes būtų mažiau ginčų, skundų ir nereikalingų techninių patikrų.
• Teigiamas tarptautinis įvaizdis
• Lietuva parodytų, kad taiko ES šalių praktiką, suderintą su realiais gyventojų poreikiais.
• Tai sustiprintų šalies įvaizdį kaip valstybės, kuri atsižvelgia į žmonių poreikius ir laikosi europinių standartų.
• Ekonominė grąža Piliečių sutaupytos lėšos (už vinjetes ir TA) liks vidaus rinkoje – bus išleidžiamos vartojimui, paslaugoms ar kitoms mokesčiams (PVM, akcizams).
• Tai reiškia netiesioginę, bet ilgalaikę naudą valstybės biudžetui.
• Rečiau atliekamos techninės apžiūros (kas 2 metai) sumažins administracinį krūvį techninių apžiūrų centrams ir institucijoms.
• Atleidus nuo vinječių kontrolės, sumažėtų kelių priežiūros tarnybų administraciniai patikrinimai.

Piliečiams:
• Sumažėtų finansinė našta – nereikėtų mokėti kelių vinječių, o techninė apžiūra būtų retesnė, ypač aktualu tiems kurie automobilį naudoją ne komerciniai veiklai.
• Pagerėtų transporto priemonių prieinamumas šeimoms ir fiziniams asmenims, kuriems reikalingas talpus, bet ne komercinis automobilis.
• Didėtų aiškumas perkant naudotus automobilius, nes jie būtų klasifikuojami pagal tikrąją paskirtį.

4. Tarptautinė praktika
• Daugelyje ES šalių N1 kategorijos automobiliai, jei jie atitinka keleivinių reikalavimus, yra prilyginami keleiviniams.
• Pvz., Vokietijoje tokie automobiliai gali būti apmokestinami kaip keleiviniai pagal faktinę paskirtį.
• Tai parodytų, kad siūlomas pakeitimas yra suderinamas su ES praktika.

how_to_vote Mano balsas

Nesate prisijungęs

Pritariu

Nepritariu

 

Kiekvienas šiam balsavimui paaukotas 1€ leidžia mums pasiekti apie 500 žmonių ir surinkti daugiau balsų. Paramą administruoja ne pelno siekianti organizacija VšĮ "Pilietiškumo platformos". 100% paramos yra skiriama šio balsavimo administravimui (viešinimas, įteikimas adresatui, atsakymo paviešinimas ir kt.).



Rezultatas

Balsavimas dar vyksta, rodomi negalutiniai rezultatai

7people
  • 6people

    Pritariu

    85.7%
  • 1people

    Nepritariu

    14.3%

Eiga

Rodomi 10 paskutinių veiksmų

Pasibaigia už 79 d.
  • how_to_vote  
    ANTANAS A.   Pritariu Prieš 6 d.
  • how_to_vote  
    JUOZAS B.   Pritariu 2025-08-27
  • how_to_vote  
    LAIMA S.   Nepritariu 2025-08-26
  • how_to_vote  
    GEDIMINAS K.   Pritariu 2025-08-25
  • how_to_vote  
    ALFONSAS D.   Pritariu 2025-08-25
  • how_to_vote  
    ALEKSANDRAS S.   Pritariu 2025-08-25

Diskusijos

Komentarų: 0