Dėl peticijos "Uždrausti vandenilio gamyklos statybą Klaipėdos uoste. Vandenilio gamyklą statyti už miesto ribų, naudoti nuotekas ir taip mažinti klimato kaitą išsaugant gėlo vandens resursus"

how_to_vote
Balsuoja: Visi Lietuvos piliečiai prisijungę su elektroniniu parašu
calendar_today
Balsuojama: 2024m. rugsėjo 10d. iki 2024m. gruodžio 31d.
contact_mail
Adresatas: LR Seimas, LR Vyriausybė
link
Nuoroda pasidalinimui: https://jega.lt/balsavimas/B-84    content_copy email
#B-84

Ar pritariate šiai peticijai?

Autorius: Asociacija K.

UžDRAUSTI VANDENILIO GAMYKLOS STATYBą KLAIPėDOS UOSTE. VANDENILIO GAMYKLą STATYTI Už MIESTO RIBų, NAUDOTI NUOTEKAS IR TAIP MAžINTI KLIMATO KAITą IšSAUGANT GėLO VANDENS RESURSUS

Planuojamas objektas Nemuno g. 40, Klaipėda yra gyvenamųjų namų teritorijoje. Gyvena šeimos su vaikais. Aplinkinių namų gyventojams gyventi tokioje teritorijoje, pastačius vandenilio gamyklą, taps ypač nesaugu, o gal net ir neįmanoma. Vykdant bet kokį projektą, pirmiausia turi būti atsižvelgiama į realų gyventojų saugumą. Akivaizdu, kad į aplinkinių namų gyventojų saugumą absoliučiai neatsižvelgiama. Nėra numatyta jokio mechanizmo, kaip gyventojams „amortizuoti“ būsimą žalą, nėra numatyta jokia saugumą gerinanti infrastruktūra.

Šalia planuojamos Vandenilio gamyklos (Nemuno g. 40, Klaipėda) yra suskystintų gamtinių dujų terminalas „Independence“. Sprogus planuojamai vandenilio gamyklai, reali grėsmė ir „Independence“ sprogimui. Šių objektų sprogimas prilygtų katastrofai ir miestui bei gyventojams sukeltų milžiniškas pasekmes. Vandenilio gamyklos projektui buvo nepritarta teritorijoje Nemuno g. 8A, Klaipėda, nes PAV tinkamai neįvertino, kad šalia yra „Bega“, kurios sandėliuose yra pavojingi objektai, t. y. gali būti saugoma salietra. Tačiau vandenilio gamyklos statybai šalia dar pavojingesnio objekto – „Independence“ yra pritariama ir problemų tame nematoma. Tokia situacija prasilenkia su bet kokia logika ir iš principo yra negalima. Negalimas dviejų ypač pavojingų ir sprogių objektų buvimas šalia vienas kito.
Apskritai atliktame PAV (j7 yra du:https://tyrens.lt/wp-content/uploads/2024/01/PAV_ataskaita_03-1.pdf. Žaliųjų degalų (vandenilio) gamybos ir papildymo punktų plėtra Klaipėdos uoste https://portofklaipeda.lt/wp-content/uploads/2024/02/PAV_atasakaita_03_N.pdf nėra įvertinta planuojamo objekto statyba šalia suskystintųjų dujų terminalo „Independence“. Tai yra esminis pažeidimas, šios aplinkybės turi būti tinkamai įvertintos. Turi būti atsakyta į klausimą, ar galima vandenilio gamyklos statyba šalia „Independence“.
Priešgaisrinės ir civilinės saugos specialistai nėra atlikę sprogimo zonų skaičiavimų iki maksimalaus vandenilio kiekio.
Nėra atlikti jokie skaičiavimai, kaip nelaimės atveju bus apsaugomi žmonės ir vykdoma jų evakuacija. Ar apskritai tai būtų įmanoma saugiai ir greitai padaryti.
Tokio pavojingumo objektai turėtų būti statomi ne miesto teritorijoje. Tokio objekto statybai vietos reikėtų ieškoti už gyvenamųjų rajonų ribų.
Klaipėdos Uoste vandenilis bus gaminamas naudojant polimerinių elektrolitų membranos (PEM) elektrolizerį: leidžiant elektros srovę tarp katodo ir anodo gėlas vanduo suskaidomas į vandenilį ir deguonį ir per PEM membraną išskiriamas vandenilis. Planuojamas vandenilio gamybos pajėgumas: apie 530 tūkst. m3/metus 2025 m., 2026 metais – apie 560 tūkst. m3/metus, 2027, 2028 metais – apie 830 apie 1 400 tūkst. m3/metus 2030 metais.
Klaipėdoje uosto vadovas A.Latakas vandenilį gamins netoli gyvenamųjų namų. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA), išanalizavusi visų institucijų išvadas, patvirtino Nemuno g. 40 - dabartinės Uosto direkcijos laivyno bazės teritoriją.
,, Mūsų specialistai pateiktoms vietoms, siūlymams nepritarė“, – sakė Klaipėdos meras A. Vaitkus. Projektas projektui nelygus ir čia jau reikėtų labai gilintis. Tiesiog vandenilis yra visu tūriu sprogstamoji medžiaga ir, be abejonės, specialistai vertindami atsižvelgė būtent į šį faktorių“, – dėstė A. Vaitkus. Bet Nemuno g. 40 už keliasdešimt metrų gyvena šeimos su vaikais, kurie net neįsivaizduoja kaip miegos, žinodami kokia gamyba vyks šalia, į kokį pavojų jie įstumiami.
https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/2280714/galimybe-ar-gresme-klaipedoje-nesutariama-del-uosto-planu-imtis-vandenilio-gamybos
Vandenilio, metanolio gamybos įmonės kartais sprogsta. (video) https://www.youtube.com/watch?v=ydgd_ZvZ5xg&ab_channel=WSOCT
Video kaip dega siūlomi mums degalai:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DlmEsU-QYxNk&ved=2ahUKEwjP8OKYgoCFAxX5CRAIHbTLAmIQz40FegQIDhAJ&usg=AOvVaw3bVatV1E0P094JBlZ8ZblU
Šiuo metu Lietuvoje nėra nė vieno vandeniliu varomo sunkvežimio ir neaišku kada bus. Šie automobiliai neskuba ateiti ir į kitas Vakarų Europos šalis. Tam yra priežasčių – pačios mašinos būtų gerokai brangesnės, o vandenilio kuro kaina nuo SGD gali kartais skirtis.
https://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/vandenilio-pasakos-pelene-bus-ir-klaipedoje-1183647

Jau daugiau kaip 60 metų Lietuvoje gaminami milžiniški kiekiai vandenilio, kuris naudojamas azoto trašų gamybai. Tik iki šiol vandenilis buvo gaminamas iš gamtinių dujų, nes gaminti iš vandens buvo per brangu. O dabar tapo pigu? Ir degalai bus pigūs? Ir kodėl Klaipėdos miestas užpirko elekta varomus autobusus? https://www.atviraklaipeda.lt/2024/06/05/ar-mums-dar-liks-gelo-vandens/
https://www.atviraklaipeda.lt/2024/05/17/is-pietinio-uosto-per-25-metus-tikisi-7-mlrd-euru-naudos/
Aplinkos ministerija – pritarė planuojamai ūkinei veiklai ir pietinėje uosto dalyje. Klaipėdos uostas žengia dar vieną žingsnį įgyvendinant vieną didžiausių projektų istorijoje – suformuojant ir įveiklinant naują 100 hektarų apimančią teritoriją. Teritoriją bus skaidyta į 4 dalis ir joje vystyti konteinerių, žaliosios energijos terminalus, aplinkai draugiško laivų perdirbimo ir jūrinio vėjo komponentų gamybos veiklas. Skaičiuojama, kad 1 į uosto plėtrą investuotas euras generuotų 3,4 eur grąžą, o per 25 metus išvystyta pietinė uosto teritorija atneštų 7 mlrd. Eur pelno. https://www.lrt.lt/naujienos/verslas/4/2324034/klaipedos-uostas-pleciasi-patvirtinta-naujos-100-hektaru-teritorijos-pletra O kaip su gamta? Su užterštumu? Jau skaičiuojamas neuždirbtas pelnas.
„Toliau viena iš alternatyvų galėtų būti iš mūsų pietinės dalies vystymo, kad ten galėtų atsirasti kažkokia žaliųjų degalų gamyba, tarp jų ir vandenilio“, – kalbėjo Klaipėdos uosto vadovas.
https://www.lrt.lt/naujienos/verslas/4/2283210/latakas-vandenilis-ateityje-galetu-buti-gaminamas-ir-pietineje-klaipedos-uosto-dalyje

Klaipėdoje uosto vadovas A.Latakas vandenilį gamins netoli gyvenamųjų namų. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA), išanalizavusi visų institucijų išvadas, patvirtino Nemuno g. 40 - dabartinės Uosto direkcijos laivyno bazės teritoriją.
,, Mūsų specialistai pateiktoms vietoms, siūlymams nepritarė“, – sakė Klaipėdos meras A. Vaitkus. Projektas projektui nelygus ir čia jau reikėtų labai gilintis. Tiesiog vandenilis yra visu tūriu sprogstamoji medžiaga ir, be abejonės, specialistai vertindami atsižvelgė būtent į šį faktorių“, – dėstė A. Vaitkus. Bet Nemuno g. 40 už keliasdešimt metrų gyvena šeimos su vaikais, kurie net neįsivaizduoja kaip miegos, žinodami kokia gamyba vyks šalia, į kokį pavojų jie įstumiami.
https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/2280714/galimybe-ar-gresme-klaipedoje-nesutariama-del-uosto-planu-imtis-vandenilio-gamybos
Vandenilio, metanolio gamybos įmonės kartais sprogsta. (video) https://www.youtube.com/watch?v=ydgd_ZvZ5xg&ab_channel=WSOCT
Video kaip dega siūlomi mums degalai:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DlmEsU-QYxNk&ved=2ahUKEwjP8OKYgoCFAxX5CRAIHbTLAmIQz40FegQIDhAJ&usg=AOvVaw3bVatV1E0P094JBlZ8ZblU
Šiuo metu Lietuvoje nėra nė vieno vandeniliu varomo sunkvežimio ir neaišku kada bus. Šie automobiliai neskuba ateiti ir į kitas Vakarų Europos šalis. Tam yra priežasčių – pačios mašinos būtų gerokai brangesnės, o vandenilio kuro kaina nuo SGD gali kartais skirtis.
https://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/vandenilio-pasakos-pelene-bus-ir-klaipedoje-1183647
Gamykla uosto teritorijoje tik didelių planų pradžia, nes pasak energetikos ministro D.Kreivio per Lietuvą tiesis vandenilio vamzdynas, kuris sujungs Šiaurės ir Centrinę Europą. „Vandenilį naudosime gaminti elektrai tada, kada saulės ir vėjo nėra, transportui, kaip šiuo atveju Vilniaus mieste, sunkiajam transportui, laivybai (Klaipėdos uostas ne už ilgo pradės vykdyti kitą projektą), o taip pat ir pramonei” – teigė jis. Kartu su Suomija, Estija, Latvija, Lenkija ir Vokietija planuojame vandenilio vamzdyną iš Šiaurės į Centrinę Europą. Kur yra didžiausi pramoniniai pajėgumai ir kur vandenilis bus labiausiai reikalingas“, – aiškino D. Kreivys. ,,Žaliojo“ vandenilio gamybai naudos Lietuvos gėlą vandenį ir eksportuos per vamzdyną Europai. https://www.delfi.lt/verslas/energetika/lietuvos-uzmojis-gaminti-milziniska-kieki-vandenilio-bus-naudojama-transportui-elektrai-94495071
Pamirštama, kad Virginijus Sinkevičius, Lietuvos deleguotas už aplinką, vandenynus ir žuvininkystę atsakingas EK narys, ragino ES nares ir Lietuvą daugiau nutekamųjų vandenų vartoti pakartotinai.
Klaipėdoje uosto vadovas A.Latakas vandenilį gamins netoli gyvenamųjų namų. Aplinkos apsaugos agentūra (AAA), išanalizavusi visų institucijų išvadas, patvirtino Nemuno g. 40 - dabartinės Uosto direkcijos laivyno bazės teritoriją.
,, Mūsų specialistai pateiktoms vietoms, siūlymams nepritarė“, – sakė Klaipėdos meras A. Vaitkus. Projektas projektui nelygus ir čia jau reikėtų labai gilintis. Tiesiog vandenilis yra visu tūriu sprogstamoji medžiaga ir, be abejonės, specialistai vertindami atsižvelgė būtent į šį faktorių“, – dėstė A. Vaitkus. Bet Nemuno g. 40 už keliasdešimt metrų gyvena šeimos su vaikais, kurie net neįsivaizduoja kaip miegos, žinodami kokia gamyba vyks šalia, į kokį pavojų jie įstumiami.
https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/2280714/galimybe-ar-gresme-klaipedoje-nesutariama-del-uosto-planu-imtis-vandenilio-gamybos
Vandenilio, metanolio gamybos įmonės kartais sprogsta. (video) https://www.youtube.com/watch?v=ydgd_ZvZ5xg&ab_channel=WSOCT
Video kaip dega siūlomi mums degalai:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DlmEsU-QYxNk&ved=2ahUKEwjP8OKYgoCFAxX5CRAIHbTLAmIQz40FegQIDhAJ&usg=AOvVaw3bVatV1E0P094JBlZ8ZblU
Šiuo metu Lietuvoje nėra nė vieno vandeniliu varomo sunkvežimio ir neaišku kada bus. Šie automobiliai neskuba ateiti ir į kitas Vakarų Europos šalis. Tam yra priežasčių – pačios mašinos būtų gerokai brangesnės, o vandenilio kuro kaina nuo SGD gali kartais skirtis.
https://klaipeda.diena.lt/naujienos/klaipeda/miesto-pulsas/vandenilio-pasakos-pelene-bus-ir-klaipedoje-1183647

Deja, dabar degalų gamybos proceso metu „išvalytos“ nuotekos bus išleidžiamos į Kuršių marias. Pastarųjų metų pavyzdžiai Klaipėdos mieste aiškiai parodė, kad toks būdas daro didžiulį poveikį ir žalą aplinkai.
Remiantis išdėstytais argumentais prieštaraujame vandenilio gamyklos statybai Nemuno g. 40, Klaipėdoje. Vandenilio gamyklą statyti už miesto ribų.




chat Mano balsas

Nesate prisijungęs

Pritariu

Nepritariu

 


Rezultatas

Balsavimas dar vyksta, rodomi negalutiniai rezultatai

0people

Eiga

Rodomi 20 paskutinių veiksmų

Pasibaigia už 102 d.